HMAP World Story
구로베협곡 도롯코 열차
이 철도는 원래 발전소와 댐 공사 현장으로 인부들과 자재를 수송하는 데 쓰였으나, 지금은 관람차가 설치된 관광열차로 탈바꿈했다. 열차는 우나즈키역을 출발, 종점인 게야키다이라 역까지 약 20km를 시속 16킬로미터의 느긋한 속도로 운행한다. 노선 곳곳에 21개의 다리와 41개의 터널 구간이 있고 노선의 하이라이트는 60미터 높이의 아토비키 전망대, 그리고 구로베강과 바바다니강 합류지점 근처의 사루토비 협곡이다. 이 협곡은 일본에서 가장 깊은 협곡이다.
[자세히보기]출처 : JNTO
Kurobe Gorge Railway
Formerly used to transport workers and materials to construction sites of power plants and dams, the railway has since been repurposed as a tourist train, complete with observation cars. The train travels about 20 kilometers from Unazuki Station to the terminus, Keyakidaira Station , at a leisurely speed of about 16 kilometers per hour. Some 21 bridges and 41 tunnels punctuate the line, adding further points of interest for railway enthusiasts. Highlights of the route include the 60-meter-high Atobiki Prospect and the Sarutobi Gorge near the meeting point of the Kurobe and Babadani rivers...
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